Pokladna - POS
Pokladní systém je přímou součástí ekosystému B.O.S.S. Enterprise a tvoří řešení pro maloobchodní prodej. Byl koncipován s ohledem na vysoké nároky z oblasti supermarketů s rychloobrátkovým zbožím. Zejména splňuje požadavky na vysokou spolehlivost a stabilitu, rychlost odezvy a jednoduchost ovládání pro obsluhu. Systém unese nejvyšší zatížení, kdy denně vznikají tisíce prodejních dokladů a je vyžadován nepřetržitý provoz.
Pokladní systém v ekosystému B.O.S.S. Enterprise je k dispozici v následujících konfiguracích:
- Pokladní aplikace pro samoobslužné pokladny
- Standardní pokladní aplikace
- Pokladní aplikace v hardwaru váhopokladny
- Pokladní aplikace v módu čerpací stanice
- Pokladní aplikace v restauračním módu
Ve všech konfiguracích našeho pokladního systému je zajištěno, že pokladní databáze je vždy replikována přímo do pokladního počítače, čímž je zaručen bezproblémový automatický přechod do offline režimu v případě ztráty připojení k síti. Po obnovení spojení jsou všechny chybějící záznamy v datech automaticky na pozadí synchronizovány a pokladna plynule přechází zpět do online režimu bez jakéhokoliv zásahu obsluhy.
Standardní pokladní aplikace s externími komponenty
V této konfiguraci je jádrem pokladního místa pokladní PC a k němu připojené pokladní periferie. Může být ve variantě s dotykovou obrazovkou nebo jako klasický počítač s ovládáním pomocí standardní klávesnice, případně pomocí programovatelné POS klávesnice. Obě tyto varianty lze libovolně kombinovat v rámci prodejní sítě nebo i jedné prodejny.
Pokladní aplikace v hardwaru váhopokladny
V tomto případě se jedná o využití pokladního subsystému B.O.S.S. Enterprise pro specializované prodejny, kde převažuje prodej váženého zboží. Tato konfigurace má využití především v pultových prodejnách masa a uzenin nebo v úseku prodeje zeleniny. Pokladní aplikaci může obsluhovat více prodavačů najednou (více současně rozmarkovaných účtenek) a funkce plovoucí účtenky pak v rámci prodejny umožňuje uzavřít paragon na libovolné jiné pokladně, než na které byla založena.
Pro provozování aplikace ve váhopokladně je zapotřebí certifikát od Českého metrologického institutu pro konkrétního výrobce a modelovou řadu, který naše společnost získala.
Pokladní aplikace v módu čerpací stanice
Obchodně skladový a pokladní systém B.O.S.S. Enterprise může být implementován také pro řízení sítě čerpacích stanic pohonných hmot. V této variantě pak pokladny komunikují prostřednictvím specializovaného komunikačního mostu s vybavením čerpací stanice a přímo ovládají tankování paliv na jednotlivých stojanech, ceny na cenových totemech, případně palivoměry a ostatní specializované vybavení takové stanice. Aplikace může běžet navíc v samoobslužném módu a být tak přímo integrována do tankovacích automatů. Současně podporuje všechny formy úhrad paragonů včetně CCS a fleetových karet.
Systém kombinuje výhody všech komfortní funkcí, které se běžně využívají při řízení obchodní sítě maloobchodů s potravinami, a ovládání speciálního hardware čerpací stanice.
Pokladní aplikace v restauračním módu
Speciální využití najde pokladna B.O.S.S. Enterprise také v běžných restauračních zařízeních, kdy může být konfigurována do restauračního módu. V tomto případě lze komfortně rozmarkovat několik paragonů na jednotlivé stoly souběžně, paragony pak slučovat či rozdělovat nebo například tisknout objednávky do kuchyně.
Základní funkce pokladny
- Prodej dle čárových kódů, čísel zboží, PLU, části názvu a výrobního čísla, prodej zboží a jeho definice dle jednotlivých variant (barvy, velikosti apod.)
- Prodej neskladových položek - služeb
- Možnost vedení fotografií zboží a zákaznických karet
- Nasazení v provozech s velkými nároky na plynulost prodeje (non-stop kiosky)
- Bezproblémové řešení přechodů mezi on-line a off-line režimy
- Slevy-letákové akce s definicí počátku a konce, akce "Bonus gratis", akce "Šťastné hodiny" (kombinace dne a času) atd.
- Další pestrá škála možných slev (procentuální, bodová, finanční)
- Platby v cizích měnách a ceninách a jejich kombinace
- Podpora zákaznických karet včetně věrnostního zákaznického systému, sledování odběrů, kreditů a bonusových kont zákazníků
- Stav zboží na ostatních skladech (filiálkách) s možností on-line rezervace
- Tvorba inventury (zadávání stavů) paralelně na více pokladnách, možnost vytváření inventury za provozu (při pultovém prodeji)
- Opakovaný tisk již vytvořených paragonů v libovolném období, tisk záručních listů a dalších dokumentů (faktury, dobropisy, kupní smlouvy atp.) na standardních tiskárnách (A4)
- Tvorba dalších typů dokladů na pokladně: výdejek, dobropisů a objednávek
- Možnost zaparkování rozpracovaných paragonů
- Podpora speciálního hardware: zákaznické displeje, tiskárny paragonů, tiskárny a snímače čárových kódů, přenosné terminály pro přenos dat (možnost mobilního řešení objednávek, příjemek, inventur a prodeje), obchodní váhy, pokladní zásuvky, speciální klávesnice a dotykové monitory
- Zpracování objednávek z e-shopu (backend pro e-shop)
- Množství online funkcí